image

Give the pupils something to do, not something to learn; and the doing is of such a nature as to demand thinking; learning naturally results.

- John Dewey (1916)

 

 

Blog

Hírek, vélemények, háttérinformáció a középiskolai projektversenyről

Kedves Látogató!

Ez a kezdeményezés azért jött létre, hogy tágítsa a teret, ösztönözze az együttműködést, inspirálja az ötleteket, segítse a tevékeny tanulás természetes, élményteli útját.

  -- Ha középiskolás diák vagy, szervezz csapatot, és nevezzetek be a versenybe.

  -- Ha szülő vagy, bíztasd középiskolás gyermekedet.

  -- Ha tanár vagy, bíztasd osztályodat, és segítsed őket.

  -- Ha menedzser vagy, kérjük, szponzoráljatok bennünket.

  -- Ha egyik sem vagy a fentiek közül, akkor keress valakit, akire illik a fenti leírások egyike, és add tovább eme verseny hírét.

Köszönettel, Pálvölgyi Lajos

 

image

Valaki megkérdezte…

hogy miért indítottam el ezt a versenyt. Azért, mert úgy érzem, nagy szükség van rá. Azért, mert sok minden hiányzik az iskolából, ami egyébként nagyon fontos az életben. Nem elsősorban több ismeretre, hanem sokkal inkább több képességre, lelkesedésre, együttműködésre, elmélyülésre, elköteleződésre van szükség; valamint sok újszerű élményre és tapasztalatra, amelyek képesek megalapozni az önismeretet és a pályaválasztást. Fedezd fel a világot, fedezd fel önmagad! A diákprojektek segíthetnek ebben.

A projektmenedzserek közösségétől…

a közelmúltban egy szakmai díjat kaptam, amit (ennek apropóján) egy interjúfelkérés követett. Az interjú kérdései alkalmat adtak a visszatekintésre. Minden életpálya útkeresés is egyben, nemcsak az elején. Fontos döntést kell középiskolás korban megérlelni és meghozni, a diákprojektekben nyert tapasztalatok segíthetnek ebben. A pályaorientációt különböző életutak megismerése is jól segítheti. Egyre ritkább a nyílegyenes pálya. Az enyém is fordulatos, érdekes, és tanulságos is: ha van néhány perced, olvass bele itt.

 

Interjú a Diákprojektversenyről

A verseny célkitűzéseiről, támogatóiról és az előző év tapasztalatairól Fodor Andreával, a Projektcoach Consulting Kft. alapítójával, a verseny egyik zsűritagjával, és Pálvölgyi Lajossal (PROJECON), a Magyar Pedagógiai Társaság Projektpedagógiai Szakosztály elnökével, a verseny alapítójával beszélget Vágóné Ugró Szilvia   Új Köznevelés 2024/1 >>>

Projektpedagógiai Szakosztály alakult

A projektszemlélet alkalmazása a közoktatás teljes vertikumában, a szakképzésben, a felsőoktatásban, beleértve a tanárok és a diákok projektjeit is – ezzel foglalkozik a Magyar Pedagógiai Társaság új szakosztálya. A projektmódszer a projektalapú tanulás tantárgy-pedagógiai jelentőségén túl fontos szerepet játszhat egyebek közt az önismeret bővítésében, a pályaorientációban, valamint a 21. századi kompetenciák fejlesztésében. Erősítheti a diákok motivációját, interdiszciplináris gondolkodását, proaktív cselekvő hozzáállását, a tanulás-tanítás és a valós élet kapcsolatát, a tevékenységalapú tanulást. A szakosztály egyik fontos feladatának tekinti az előző tanévben sikerrel debütált Középiskolai Diákprojektverseny idei támogatását. Örömmel fogadják pedagógusok, projektmenedzserek és más szakemberek jelentkezését (e-mail: mptiroda@gmail.com).   Bővebben >>>

image

 

Webinárium beszámolók letölthető előadásokkal

A pedagógiai projekt értelmezése, diákprojekt példák és jógyakorlatok (2023.11.21)   Bővebben >>>

Diákprojektek értékelése (2024.04.17)   Bővebben >>>>>>

 

 

A projektalapú tanulásról

A tájékozódás első lépéseként érdemes alaposan átnézni a letölthető részletes Diákprojekt módszertani útmutatót a Tájékoztató menüpont alatt. Valójában ez már elég is lehet ahhoz, hogy összeálljon egy jó projekt. Ha viszont ennél több érdekel, és kicsit elmélyedve további forrásokat is szívesen olvasnál a diákprojektekről, akkor számos ilyet találhatsz az interneten és a könyvtárakban magyar és idegen nyelven. Érdeklődő továbbolvasók számára ezek közül most az alábbi online elérhető könyveket emeljük ki:

  -- A projektoktatás elmélete és gyakorlata. Tehetségkönyvtár, 2010.

  -- Projektpedagógia digitális eszközökkel. Digitális Jólét Nonprofit Kft., 2022

  -- Gyakorlat teszi a mestert. A projektoktatás kézikönyve. Tempus Közalapítvány, 2022

  -- A projektmódszer elmélete és gyakorlata. Eszterházy Károly Főiskola, 2011

Az utolsónak említett forrás pedig egy angol nyelvű cikk, amely röviden áttekinti a tevékenységalapú tanulás gyökereit, és a projektalapú tanulás kialakulásának történetét. Innen származik az alábbi ábra is.

image

 

A versenyről áttekintő tájékoztatás a Felhívás menüpont, részletes letölthető információ a Tájékoztató menüpont, nevezési lehetőség pedig a Jelentkezés menüpont alatt található.

 

KAPCSOLAT: Örömmel fogadjuk üzenetét ezen a címen: info@projecon.hu   vagy e-mail küldéséhez kattintson ide.

PMI, PMP, CAPM and PMBOK are registered marks of the Project Management Institute, Inc.

(c) PROJECON Kft. Minden jog fenntartva.

www.projecon.hu